مرکز بازی کامپیوتری
مرکز بازی کامپیوتری



دن گریناوالت (Dan Greenawalt) از طرف Turn 10 در كنفرانس Microsoft سرانجام Forza Motorsport 4 را نشان می دهد كه قرار است بار دیگر سبك مسابقه ای (Racing) را دگرگون كند. ماشین هایی با جزئیات خیره كننده نمایش داده می شوند و نحوه استفاده از Kinect هم برای این بازی معرفی می شود. در حالیكه Turn 10 سعی دارد به همه اعلام كند كه بازی آن ها تغییرات بسیاری داشته، ما نگاهی به بازی می اندازیم. هندلینگ نسخه چهارم از سبك خشك و شبیه سازی نسخه دوم كمی فاصله گرفته و مثل نسخه سوم كمی نرم و روان تر شده است. اما اگر می خواهید تجربه ای كاملاً شبیه سازی داشته باشید، تمام Assistها و گزینه های كمكی را در ابتدا حذف كنید تا با تجربه ای عجیب و ترسناك روبرو شوید.

نمایش بازی در رشته كوه های آلپ اتفاق می افتد و ما یك Ferrari 599 را در بازی داریم. این ماشین دقیقاً همانند نمونه واقعی خود خیلی وحشی و غیر قابل كنترل است. سر پیچ ها خیلی سخت می توان آن را كنترل كرد و در سرعت كم باید خیلی با دقت حركت كنید. واقعاً شوكه كننده است كه سازندگان چقدر واقعی این ماشین را طراحی كرده اند كه درست همانند نمونه اصلی آن كنترل می شود. جان نولس (John Knowles) از Turn 10 لبخندی می زند و توضیح می دهد كه هندلینگ كاملاً واقعی برای آن ها خیلی مهم بوده و به همین دلیل آن ها با كارخانه تایرسازی Pirelli همكاری كرده اند و تمام اطلاعات فیزیك و تمام اطلاعات ساختاری تایرهای آن ها را بدست آورده اند و دقیقاً با دستاوردهای خود، هم جهت كرده اند.

او می گوید: "ما یاد گرفتیم كه چه كاری را درست انجام می دهیم و همچنین این را هم یاد گرفتیم كه چه كاری را می توانیم بهتر انجام دهیم و این ترسناك بود، چون همه چیز در این میان تغییر می كرد. تأثیرات خیلی سریع برای ما نمایان شدند. ماشین ها سر پیچ ها خیلی می پیچیدند و یا بعضی از آن ها تمایل به مستقیم رفتن دارند." در كنار این هندلینگ تازه، بازی دارای دوربین جدید هم هست. دوربین آن ها همان كاری است كه Slightly Mad Studios با دو نسخه قبلی Need for Speed: Shift انجام داده است. نمای داخل كابین خیلی بهینه تر است و سر شما می تواند داخل آن حركت كند و مبنی بر حركت های ماشین تكان می خورد.

این زاویه در كنار گرافیك خیره كننده بازی بسیار زیبا كار شده و نولس می گوید: "ما نمی خواستیم با Forza یك بازی Arcade داشته باشیم، بلکه می خواهیم اینبار ماشین ها با شما خیلی بلندتر صحبت كنند." به عبارتی می توان گفت که ماشین ها بلندتر هم هستند! سازندگان، یك سیستم صوتی جدید برای بازی تهیه كرده اند و شما واقعاً می توانید تمامی صداهای Ferrari را در بازی بشنوید و با ماشین های Muscle صداهای مهیبی دریافت كنید و با صدای گرفته Subaru Impreza پای خود را تا آخر روی پدال گاز فشار دهید. شباهت های بازی با Shift زیاد است. حس كردن سرعت در نمای داخل كابین و یا Rivals Mode و یا كلاب ماشین ها هم از بازی EA كپی برداری شده اند و بخش آنلاین بازی هم شبیه به Autolog است.

Turn 10 سعی می كند اشتباهات Polyphony را با Gran Turismo 5 تكرار نكند و پیشرفت های این بازی به ماشین ها نوعی شخصیت می بخشد. بخش Top Gear در Gran Turismo 5 خیلی بد استفاده شده بود و این فرصت خوبی برای همكاری Turn 10 با این برنامه تلویزیونی است و این موضوع برای طرفداران این برنامه هم خیلی اهمیت دارد. ماشین Kia Cee'd كه ماشین اصلی حال حاضر Top Gear برای مسابقه است در بازی وجود دارد و کلارکسون (Clarkson)، هاموند (Hammond) و می (May) هم در بازی هستند و توضیحاتی راجع به هر ماشین می دهند و بازی را كاملاً شبیه به برنامه Top Gear كرده اند.

بخش چندنفره بازی در این قسمت بسیار سرگرم كننده است و یك سری World Tour هم برای این قسمت طراحی شده كه هنوز اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. به طور كلی بازی خیلی داینامیك تر و رنگی تر از Forza 3 كار شده و شما در سراسر دنیا طبیعت های زیبایی را مشاهده خواهید كرد. همانند بازی های Polyphony در بخش گالری شما می توانید ریزترین اطلاعات ماشین را بدست آورید و در نمایی بسیار زیبا آن ها را مشاهده كنید. در این بخش می توانید با ماشین خود ارتباط برقرار كنید و در ماشین را باز كنید و یا با خم شدن، تایرهای خود را مشاهده كنید و دوربین را بچرخانید و در حالیكه در اطراف ماشین خود حركت می كنید، راوی های Top Gear در مورد ماشین شما توضیح می دهند. در هر نما و هر زاویه ای از ماشین، یك سورپرایز برای شما وجود دارد تا با آن ارتباط برقرار كنید.

گرافیك Forza 4 خیره كننده است. محیط های بازی از سیستمی به نام Image Based Lighting استفاده می كنند كه در حقیقت این تكنیك از هالیوود قرض گرفته شده است. شما ماشین را در یك محیط واقعی قرار می دهید و نور خورشید در هر طرف ماشین می تباد و كاملاً واقعی و طبیعی رفتار می كند. این دقیقاً تلفیقی از واقعیت با دنیای مجازی است كه Forza 4 را می سازد. هماهنگی بازی با Kinect فوق العاده است. در سیستم جدید Wireless Speed Wheel شما حتی می توانید پدال گاز و ترمز را هم فشار دهید و با دو دست خود فرمان را بگیرید. برای كسانی كه فضای كافی در اتاق خود ندارند، این وسیله بهترین انتخاب است. به طور كلی Forza 4 جهشی بزرگ در این سری به نظر می رسد. با وجود Gran Turismo 5 كه كمی در امتیاز گرفتن ضعیف تر عمل كرد، Turn 10 بالاخره از زیر سایه این بازی درآمد و حال به نظر می رسد که این مسابقه دیگر یك مسابقه برابر نیست. Forza اینبار به خود نگاه می كند و پیشرفت می كند و نتیجه بازی بهتر، هوشمندانه تر و زنده تر است و از همین الآن بی صبرانه منتظر این بازی می مانیم.


Create your flash banner online in 5 step ادكلن  Chi Chi  ساعت Led پوما - ساعت مخفي پوما دستگاه سه کاره بی نظیر دستگاه ضد خواب راننده دستگاه بلوتوث بر روي كامپيوتر گردنبند متولدين فروردين ماه بولگاری اصل مجموعه نرم افزاري لرد 10::: Lord Of Softwares 2011 ver. 10 عینک 3 بعدی عینک ریبن اصل(Ray Ban)(اورجینال) عینک پلیس اورجینال مدل S8180

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 تير 1390برچسب:, توسط AMIR |